Widgetized Section

Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone

Grafik tasarımcısı ya da motion designer

Nokta; şans, güç, olasılık, kavramlarını temel alarak 3d, 2d ve videonun verdigi olanakları kullanarak olusturdugum bir kişisel bir proje. Aslında birden fazla “Nokta” yapmayı planlamaktayım. Tamamlayacağım her nokta, o anda kariyerimde bulunduğum noktayı temsil edecek

Kim? Onur Şentürk

Ne? Tasarımcı, animator, fotoğrafcı, hareketli grafik tasarımcısı ya da motion designer da diyebiliriz.

Ne Yapar? Film yapar, tasarım yapar, animasyon yapar, compositing yapar.

Nerede? İstanbul Türkiye’de ve freelance.

Nasıl? Güzel. Pek hoş.

Onur Şentürk kim ki?

Sanat ve tasarımla ilgilenen, bir şeyler üretmeye çalışan, genç, müteşebbis.

Film Art ve Design ile ne zaman tanıştı? Neler üretti ve üretiyor?

Küçükken çizgiromanlara ilgi duymamla beraber başladı. Hep çizer olmak istedim, hala da arada çizer olmak isterim. O arada güzel sanatlar lisesine gittim. 4 yıl Resim okudum. Sanatla, estetikle daha fazla haşır neşir oldum. Bir aralar bir bazı kitapların kapaklarını yapmıştım. Sonra Anadolu Üniversitesi Animasyon bölümüne girdim. Animasyon’un temel taşlarını öğreneyim dedim. 2006′da “Iskat” ‘ı çektim. Iskat, Altın Koza da dahil olmak üzere yurt içinde bir sürü ödüle layık görüldü. Daha sonra, üstesinden geleceğimi düşündüğüm her şeyle ilgilendim. Bir kaç sergi açtım. Bolca resim yaptım. Daha sonra ticari işler yapmaya başladım. Ticari işlerden kazandıklarımla kısa filmlerimi finanse ediyor, resim yapıyor ve daha fazla şeyler üretmek için kullanıyorum.

Bugün sahip olduğu konumu ve tarzını nasıl tanımlar?

Konum olarak tam olmak istediğim yerdeyim. Gelen teklifleri değerlendiriyor. İçlerinden daha yaratıcı işleri seçip onları hayata geçirmek için çalışıyorum. Açıkcası tam olarak benimsedigim bir tarz yok. Yeni bir şey yapacagım zaman önce kendime kulak vermeyi uygun görüyorum. Eğer insanlar yaptıgım işleri izledikten, gördükten sonra özgün olduklarını düşünüyorlarsa zannediyorum bu sebeptendir.

Onun dışında, her başladığım işe önce kendimi mutlu etmek için başlarım. Yaptıgım iş hem teknik, hem entellektüel olarak, beni ne kadar zorlar, ne kadar ileriye götürür gibi sorular sorarım. Çünkü sanat ve tasarım yapmak belirli bir seviye de içe dönük olmayı ve bazı soruları kendinize sormaktan çekinmemeyi gerektiriyor.

En son Nokta(Dot) adlı çalışmasıyla büyük beğeni toplayıp, dikkatleri üzerine çekti! Bu deneyimi nasıl tanımlar? Nokta hakkında neler söyler?

Güzel bir deneyimdi. Hem teknik olarak kendimi zorladığm, hem de projeyi yaparken önceden yaşadığım şeyleri düşünüp kendime dersler çıkardığım bir projeydi.

Nokta; şans, güç, olasılık, kavramlarını temel alarak 3d, 2d ve videonun verdigi olanakları kullanarak olusturdugum bir kişisel bir proje. Aslında birden fazla “Nokta” yapmayı planlamaktayım. Tamamlayacağım her nokta, o anda kariyerimde bulunduğum noktayı temsil edecek.

Hayata geçirdiği çalışmaların üretim süreçleri genelde nasıldır? Ne zaman bir çalışmasının bittiğinden ve izlenmeye hazır olduğundan emin olur?

Mesela, Iskat bir ay gibi bir sürede tamamlandı. Çoğunluğu video çekimi olduğu için iş nispeten kurgu kısmına yığılmıştı. Nokta da ise, her sahneyi yoktan yaratmak gerekiyordu. Bunun için önce bir animatik hazırladım. Animatik, animasyondan önce yapılan hangi sahnenin ne kadar süreceğini, kurgunun alacağı seyir konusunda fikir veren, animasyon üretiminde olmazsa olmaz bir ön prodüksiyon aşamasıdır. Orada çıkan sonuca göre bazı sahneleri revize eder, bazılarını çıkartırım. Daha sonra bir sonraki aşamaya geçerim.

Nokta, teknik imkanlarım açısından beni zorlayan bir işti. Zaman zaman bir karesinin renderının bir saat sürmüşlüğü vardır. Tabi bir saniyenin 25 kare olduğunu düşünürsek işim hiç kolay olmadı. Yeri gelmişken burdan TEDAŞ’a da teşekkürlerimi iletiyorum.

İşin ne zaman izlenebilir olacağı konusuna gelirsek, bu nispeten paradoksal bir durum. Hatta daha çok kendinizle vermek zorunda olduğunuz bir savaş gibi. Mesela, oluşturduğunuz bir sahne işini yapıyordur, öyküyü anlatıyordur ama teknik açıdan yetersizdir. Burada sizin insiyatifiniz devreye giriyor. Benim gibi nispeten mükemmeliyetçi biriyseniz daha işiniz var demektir. Ama işini yaptığına kanaat getirirseniz bitmiştir.

Peki, ürettiği işlerin anlaşılır olmama riski var mıdır? Yoksa her şey görsel değer, ses ve zamanlama ile zaten yeteri kadar etkili midir?

Vardır neden olmasın. %100 anlaşılan her şeyin sıkıcı olabiliceğini düşünüyorum. Her zaman seyircinin belirli bir duygu seviyesine tasınması ve yapılan işte belirli bir bilinmezlik payının korunmasının gerektigini düşünürüm.

Mesela, Bunun için Matrix 1 şu anda aklıma gelen iyi örneklerden.

Görsel işitsel öğeler ve zamanlama konusuna gelirsek, Tabi ki, tüm bu malzemelerin işçiliği çok önemli. Çünkü 2 boyutlu bir düzlemde (ekranda, beyaz perdede ya da her neredeyse) izleyicinin tüm duyularını, deneyimlerini kullanarak onları cezbederek kendi dünyama taşımaya çalışıyorum.

Belli ki, sanatsal değeri olan çalışmalar üretmeyi daha çok seviyor! Müşteri odaklı işlerle arası nasıldır?

Aslında, her iki mecranın da beni kişisel olarak geliştirdiğini düşünüyorum. Sonuçta, sanatsal ağırlıklı işlerdeki nüansı koruyarak, ticari işleri de yönetmek mümkün.

Merak edenler için, hangi yazılım ve donanımlara sahip olduğunu söyler mi?

Tabi. After effects, 3ds max, Realflow, Mudbox, Cinema 4d kullanıyorum. Bu sıraladığım programları sadece kendi düşüncelerimi, hayallerimi gerçekleştirebilecek kadar biliyorum ve o kadar öğrenmeye gayret ediyorum. Bu işlerle uğraşmak isteyen insanlar için de önereceğim yöntemlerden ilki budur.

Donanım kısmına gelirsek, öyle çok inanılmaz ekipmanlara sahip değilim. Normal bir video kamera, normal bir fotoğraf makinası, yine aynı normallikte bir bilgisayara sahibim.

Son olarak, 2010′dan beklentileri neler? Yeni projeler var mı?

Bir kaç kişisel proje bitirebilmek. Belki bir sergi açmak. Bazı ticari işlerde, yönetmenlik yapmak. Animator olarak çalışmak.

www.onursenturk.tv
vimeo.com/onursenturk

KAYNAK

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Grafik tasarımcısı ya da motion designer, 10.0 out of 10 based on 2 ratings

Bu Haberi Sende Yayınla

Yorum yapabilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız gerekmektedir. Giriş